2018. ápr 06.

Kezdetektől a projekt indulásig...

írta: molesz
Kezdetektől a projekt indulásig...

Tavaly előtt kitaláltam magamnak, hogy miután már pár céges kocsival járok ideje lenne lecserélni a szuper megkímélt Toyota Corolla Verso (még a ronda kasztnis, 1.8 benzin, hegyes tengely, chip). Páromnak külön kocsija volt, tehát. Szegénykém meg a garázsban állt. 4 év alatt 5500 km mentem Vele. Meguntam. Nem kívánkoztam bele. Szóval kitaláltam eladom és inkább valami egyedit állítunk a helyére. El is vitték egy hét alatt. Én sem értettem ki vesz ilyet csótányt, de a fiatal pár örült mint majom a farkának. Na akkor már nézegettem erre-arra. 1-es Golf drága szét van rohadva mind, hacsi szintén. Jelzem magyar piacról eszembe sem jutott, hogy bármit is veszek. Mindenképpen építeni akartam v. olyat venni amibe beülök és megy. Na a másodikról letettem hamar mert 15000 EUR-os kocsit kimentem a balti tengerhez megnézni és az A oszlop belülről porig volt rohadva. Utána kitaláltam, hogy MK1 Caddy kell Nekem. Olyan senkinek sincsen. Megnéztem vagy 10-et. Svájc,Német,Lengyel Mind szar volt valahogy v. nem tetszett. Egy jót találtam, de mire felhívtam már eladták. Mondjuk gyári 1.8 16V ABT tunningos Platós Caddy nem sok van... Szóval feladtam.

Elkezdtem össze-vissza állítgatni a hahu-t meg a mobile-t. Egyszer csak kijött dizel subaru. Hú mondom de olcsón mérik... Meg amúgy is valahogy mindig japán kocsi felé hozott a szívem. Utána olvastam és rájöttem miért. De itt már megtörtént a baj. Egyre jobban mélyebbre süllyedtem... Több WRX-et, STi-t kipróbáltam. Valahogy egyik sem tetszett. Rájöttem, hogy szinte mind Svájcból jön 200-250e km sok rejtett rohadás. Vagy megkímélt elborult áron más összeállításban mint amire én gondoltam. Pl.: A gyári kék szín arany felni, sok matricától a hideg kiráz. De kezdtem behatárolni az évjáratot és kilukadtam a bug-nál. Annó keresgéltem éjjel-nappal. Mindenhol figyelők stb. Beszélgettek egyszer a konyhában a munkahelyemen egy kollégámmal (tudtam, hogy benzinvérű. De sajnos BMW vonzalommal él). Megkérdeztem Tőle, hogy valamelyik félőrült haverjának nincsen e a garázsban valamilyen. És akkor ültem le a választól. De van egy otthon, de senkinek nem akartam eddig eladni. Kérdem mi is pontosan, hát annyira ezt nem vágja annyira. WRX, kombi, fekete-kék, jobb kormány...de van fotó.

este_bug.jpg

Hát mondom jó nézzük meg, mégiscsak egy kolléga. Meg is néztem következő szombat este. A srác péceli volt. Rendszám nuku persze este is volt közvill nulla. Mentem egy rövid kört 1.5 km. Éreztem, hogy ez picit más. Jah persze gyári Prodrive leömlőtől dobig. Meg STi ülés hímzés nélkül. Meg szerintem mapolt sw. Nézegetjük a papírokat, megtaláltam a prodrive certificate papírt: stage 3 valamit bütyköltek a motorban (gondolom a hajtókar csavarokat,ecu,kipufogó, az összes szilikon cső prodrive feliratú). Furcsán egyben volt a kocsi. Rá is jöttem miért 60e mph volt benne. Vezetett subarus szervíz könyvel. Mondtam jó picit utánajárok, mert Én éltem japánban és vezettem jobbos kocsit, de ott a forgalom is rossz helyen volt. Szóval ilyet nem akartam. Elkezdtem olvasgatni hamar rájöttem, hogy azért ez ma már megoldható Magyarországon. Gondolkodtam, persze nézegettem a kínálatot számolgattam, de olyan ajánlatot kaptam, hogy nem tudtam nemet mondani (Köszi PETI berúgtál a gödörbe, de hát Én kerestem a bajt.

Hamar rájöttem, hogy az átépítés nem annyira drága. De az alkatrész árakat na azt irreálisnak tartottam. De sebaj nem sietünk sehova, majd jön a hó valaki csak rommá töri a sajátját, Én meg keselyűként másnap már viszem is 8) Néztem Én mindent fórumot hirdetést, de sehol nem jött a csoda. Egyszer fennakadt az autóvadászon egy hirdetés subaru egyéb kategóriában: Lila WRX jégkáros, csupa retek, homályos fotók vidék putri csirkeól erős akcentussal 8). Nézegettem a hirdetést a kutya nem nézte hívta az embert, mert rosszul hirdette. Kollégáimmal szét szívattam szerencsétlent vagy tízen hívták fel telefonban pofátlanul alkudozva :angel: . Rászántam magamat béreltem egy autómentőt, dollár a zsebben hajrá. Alföld közepe sehol semmi világ vége. Hívom az embert előkerül a kocsmából. Közben genyó módon már megtaláltam a kocsit és az asszonyt jól felhúztam, mondtam Neki nem ér ez semmit. Emberünk félrészegen előkerül. Story: aukción vette vakon nem gondolta, volna, hogy ennyire gáz, Neki sem állt. Kérdezem elindul egyáltalán vagy csörlőzzük. Mondja, hogyne menne 220e km-nél cseréltek motort svájcban benne egy subaru szervízben. Megy mint a vadállat. Elsőre nagyon le volt lakva, de láttam benne azért valamit. Hümmögtem alkudozás keményen. Mondom Neki igyunk már egy kávét bent (tudtam bent a neje az majd hat rá...) Szóval összejött a deal. Csak, hogy éreztessem le kellett a csirkéket hajtani a kocsiról próbakör elött. Hát így nézett ki:

De kaptam hozzá első-hátsó lököst, plusz dobot egy szatyor alkatrészt, mert egy bubut már hozott be svájcból és abbó maradt :) Megkaptam a vámos papírokat is, így előszedtem az előző tulajt. Aki mint kiderült a második volt a kocsi életében, mert elötte az apukája használta. Beszélgettem Vele telefonon elmondta, hogy műszakilag mindig is vigyázott rá műszakilag. Rendszeresen horda szervizbe. De hát már öreg volt vett egy hawk-t, most azzal vereti az erdőben. Erdész-favágó volt az ember azért néz így ki a kocsi kívülről. Na belülről sem szívesen fogdostam semmit a mocsoktól... Találtam a közelemben egy kozmetikás srácot aki elvállalta a teljes takarítást + a lámpák felújítását. Ülések kiszerelve padló, összes kárpit ki teljes takarítás. Szerintem megérte:

Előkerültek a papírok valamelyik ülés alól. Tényleg látott kint szervizt , és tényleg svájci:

Beálltunk a garázsba, először a szépségemmel

fekete_t.jpg

Majd a donorral

kettesben.jpg

[list]Mindeközben olvasgattam utána, hogy mégis kihez vigyem átépítésre a kocsit. Sikerült is egy műhelyt kiválasztanom. Voltam Náluk, úgy éreztem itt talán értenek hozzá. Nevet szándékosan nem írok. Sajnos időpont csak egy hónap múlva lett volna, mert éppen volt egy versenyautó amin dolgoztam. Mondtam sebaj áprilisig tudok Vele várni. Január volt Ekkor még a donor sehol nem volt. Egy hónap múlva megyek megint. Ááá még nem jó majd csörögjek két hét múlva...majd eljött az április. Ó most már jó lesz , de majd jövő héten. Mondom legyen akkor nekem már más programom is van. Telefont nem veszi fel... Erről ennyit. Bubuk elköltöztek fedett meleg garázsba erről az évről ennyit. Egy felújításra kellett figyelnem nem akartam ezzel is idegelni Magamat. Eltelt közel egy év telefon újra (sajnos ilyen vagyok, ha valamit akarok nem eresztek) Ő igen persze csörögjek már jövő héten és akkor megbeszéljük. Gondoltam aha meg a >#&>#@#&@-at azt. Elmentem egy másik műhelybe vakon bejelentkezés nélkül körülnézni. Szimpatikusak voltak elmondtak mindent. Műhely tiszta rendesen felszerelt. Naptár elő...hmm márc 20-án telefonáljak (január vége volt talán), mert van még előjegyzett munka. Gondoltam szuper ebből sem lesz semmi, de legyen. 20-án telefonálok fel sem veszi...Majd 2 óra múlva hív elnézést kér EMLÉKSZIK rám. És monda hogy húsvét előtti héten vigyem a rozsdaboglyáimat. Március elején jön a telefon, hogy csak húsvét után lesz jó, mert addigra végeznek az előjegyzettekkel. Szóval szerdán viszem a vackaimat kirakózni. Fényezni az új elemeket, szeretném újralakkozni. Plusz persze minden csere ami kell(fogyó-kopó)[/list]
[list]De az elmúlt egy év alatt azért volt időm gondolkodni és egy tervet összerakni [/list]
Vettem szép sérülésmentes ködlámpákat.

kodos.jpg

STI sedan első lököst, mert Nekem fent volt a szélesítés, de a lököst már nem sikerült lecserélni az előző gazdáknak.

sti_lokos.jpg

Hátsó új lököst hozzá két gyári JDM tail hátsó lámpát (pontosan 4et mert így jött ki a két fehér pár :D )

hatso_lokos.jpg

hatso_lamp.jpg

Isteni csoda folytán találtam két xenonos morettét.

morette.jpg

Perrin duda tartót

perrin.jpg

Hella dudát

duda.jpg

Xenon-t a ködbe, hogy látszódjon ha érkezem...Mondjuk ezen még faragnom kell, hogy beférjen rendesen

xenon.jpg

Vettem 4 új Achilles S123 gumit 235 R18-ban.

ach.jpg

Kell még egy rakás normális minőségű led izzó, de ez nem sos. Szóval ha összeáll valami megtanuljuk egymást. Aztán jöhet a folytatás lassan... Szeretnék még féket, már nézegetem valami porsche/brembo-t 350-360-as előre hátra meg valamit... Futómű tein, cusco. Váltó hatos DCCD, a végén a motor

Időközben kinyírtam a feketén a 3-as szinkront :alki: Nem volt nehéz. De ezt már vártam titkon. Még jó, hogy van egy másik :) 

Igyekszem az átépítést dokumentálni amennyire időm engedi... 

Szólj hozzá